Siirry sisältöön

Sarastian asiakaspalvelu toimii toistaiseksi poikkeusjärjestelyin

Asiakaspalvelu.sarastia.fi -sivusto, jonka kautta Sarastian asiakkaiden henkilöstö ja kuntalaiset sekä yritykset ja viranomaiset voivat asioida Sarastian kanssa, on väliaikaisesti pois käytöstä. Tämä palvelu järjestetään toistaiseksi poikkeusjärjestelyin.

Organisaatioiden ammattikäyttäjien asiointi osoitteessa sarastia.fi/asiointi toimii normaalisti.

Olemme laatineet alle ohjeet, miten loppukäyttäjien asiointi on järjestetty väliaikaisesti sivuston ollessa pois käytöstä. Ohjeissa on myös neuvottu, mihin postiosoitteisiin materiaalia ja aineistoja voi toimittaa. Asiakaspalvelumme muu toiminta jatkuu ja olemme lisänneet puhelinpalveluumme henkilöstöresursseja. Puhelinpalvelumme saattaa olla väliaikaisesti ruuhkautunut.

Teemme kaikkemme palvellaksemme asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tiedotamme asiakkaita muutoksista ja teemme kovasti töitä saadaksemme sivuston mahdollisimman pian asiakkaidemme käyttöön.

 

Ohjeet asiointiin puhelimitse ja postitse

Laskuihin liittyvä asiointi

Tilinumeron ilmoittaminen liikasuorituksen palautusta varten

  • Tarkemmat ohjeet tilinumeron ilmoittamiseen postitse sekä kirjeen palautusosoite ovat saamassasi liikasuorituskirjeessä

Voit toimittaa seuraavat laskuihin liittyvät materiaalit postitse osoitteeseen Sarastia Oy, Pohjolankatu 2, 96100 Rovaniemi.

  • YEL- / MYEL -todistukset (lisääthän asiakirjaan tiedon, minkä kaupungin/kunnan laskuista on kyse)
    • Mikäli et voi toimittaa asiakirjaa postitse, on laskutettavan kaupungin/kunnan yhteyshenkilöllä/tilaajalla mahdollisuus toimittaa se meille ammattikäyttäjien Sarastia-asiointiportaalin kautta
  • Verkkolaskuosoitteen ilmoitus (lisääthän asiakirjaan tiedon, minkä kaupungin/kunnan laskuista on kyse)
    • Mikäli et voi toimittaa asiakirjaa postitse, on laskuttavan kaupungin/kunnan yhteyshenkilöllä/tilaajalla mahdollisuus toimittaa se meille ammattikäyttäjien Sarastia-asiointiportaalin kautta

Asiakaspalvelumme puh.020 6399 400 (arkisin klo 8-16) palvelee seuraavissa laskuihin liittyvissä asioissa:

  • Laskuihin liittyvät kyselyt ja ilmoitukset
  • Laskukopion pyytäminen
  • Toimittajien kyselyt laskusuorituksista

Palkkaan ja työsuhteeseen liittyvä asiointi

Voit toimittaa seuraavat palkanmaksuun liittyvät asiakirjat postitse osoitteeseen Sarastia Oy, Pohjolankatu 2, 96100 Rovaniemi.

  • Ay-jäsenmaksuvaltakirja (huomioithan, että lomakkeella on työnantajatieto)
    • Mikäli et voi toimittaa valtakirjaa postitse kiireellisen aikataulun vuoksi, on työnantajallasi mahdollisuus toimittaa se meille ammattikäyttäjien Sarastia-asiointiportaalin kautta kohdasta Palkka-asiat.
  • Verokortti ja muutosverokortti (huomioithan, että ilmoitat myös työnantajatiedon esim. kirjoittamalla sen verokorttiin) 
    • Mikäli et voi toimittaa verokorttia postitse kiireellisen aikataulun vuoksi, on työnantajallasi mahdollisuus toimittaa se ammattikäyttäjien Sarastia-asiointiportaalin kautta kohdasta Palkka-asiat.
  • Henkilökohtaisten avustajien aineistot

Asiakaspalvelumme puh.020 6399 400 (arkisin klo 8-16) palvelee seuraavissa palkkaan ja työsuhteeseen liittyvissä asioissa:

  • Verokorttiasiat (kysymykset palkasta tehdystä ennakonpidätyksestä ja veroprosentin nostamisesta)
  • Palkanmaksuun ja vuosilomaan liittyvät kyselyt
  • Palkkatodistuksen tilaaminen
  • Palvelussuhdetodistuksen tilaaminen

Henkilötietojen muutos

  • Nimi- ja osoitetietojen muutos tulee ilmoittaa suoraan HR-järjestelmän kautta. Mikäli sinulla ei ole pääsyä HR-järjestelmään tai tarvitset neuvoa muutoksessa niin voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puh. 020 6399 400 (arkisin klo 8-16)
  • Tilinumeromuutokset voit ilmoittaa ainoastaan HR-järjestelmän kautta
    • Mikäli et pääse tekemään tilinumeromuutosta HR-järjestelmään, toimita uusi tilinumerotieto esimiehellesi. Esimies voi tallentaa tiedon suoraan HR-järjestelmään tai toimittaa tilinumerotiedon ammattikäyttäjien Sarastia-asiointiportaalin kautta kohdasta Palkka-asiat.

Muu asiointi

Asiakaspalvelumme puh.020 6399 400 (arkisin klo 8-16) palvelee seuraavissa käyttöoikeuksiin liittyvissä asioissa:

  • Toimittajaportaalin käyttäjätunnukset ja käyttötuki
  • Uuden salasanan tilaaminen

Yritys- ja viranomaisasiointi

Edunvalvonnan asiointi

  • Edunvalvonnan aineiston voit toimittaa kyseisen kunnan, kaupungin tai organisaation laskuttajalle tai kirjaamoon.

Liitteiden toimitus kirjanpitoon

  • Aineistot voi toimittaa suoraan konsernitilinpäätösohjeessa mainitulle yhteyshenkilölle.

Asiakaspalvelumme puh.020 6399 400 (arkisin klo 8-16) palvelee seuraavissa viranomaisasioinnin kysymyksissä puhelimitse:

  • Kelan asiointi
  • Yritys / Kevan asiointi
  • Muut yritykset/viranomaiset/sidosryhmät
  • Tapaturma- ja vakuutusyhtiöiden asiointi
  • Ulosottoviranomaisen asiointi

Katso myös: Asiakaspalvelun usein kysytyt kysymykset

 

 

 

Ajankohtaista