
OmaPosti-palvelulla säästöjä myyntilaskujen tiedonvälityskustannuksiin
Postin suosittuun OmaPosti-palveluun voi nyt vastaanottaa laskuja myös niiltä kunnilta, joiden myyntilaskutusta Sarastia hoitaa. Kuntalaisen kannalta helppo ja nopea palvelu tuo etuja myös kunnille, sillä sähköinen lasku on laskun lähettäjälle paperista kirjettä edullisempi. Vuositasolla kunnalle voi kertyä sähköisten laskujen myötä huomattava, 50-70 % säästö tiedonsiirtokuluissa.
Kuntien on entistä helpompi kannustaa henkilöasiakkaitaan OmaPostin käyttäjiksi palvelun tunnettuuden lisääntymisen myötä. OmaPostin käytetyin ominaisuus, paketin toimituksen seuranta, on tuonut palvelulle runsaasti käyttäjiä ja keväällä 2021 palvelu saavutti miljoonan kuukausittaisen aktiivikäyttäjän rajan. Yli 100 000 käyttäjää avaa OmaPostin miltei päivittäin.
Maantieteellisesti OmaPostin käyttäjiä löytyy tasaisesti kaikkialta Suomesta, mutta suurimmat keskittymät löytyvät isoista kaupungeista väestömäärien mukaisesti. OmaPostin saa käyttöön rekisteröitymällä Postin kuluttajapalvelujen asiakkaaksi. Maksuton palvelu toimii sekä verkossa että puhelimeen ladattavana sovelluksena.
Palveluiden kehittäminen entistä asiakasystävällisemmäksi on Sarastialle tärkeää. OmaPosti-palvelun lisääminen myyntilaskujen vastaanottotavaksi on yksi esimerkki asiakastoiveen pohjalta tehdystä uudistuksesta. OmaPostin lisäksi laskuja voi vastaanottaa e-laskuna, suoramaksuna tai paperisena.
Lue lisää OmaPostista Postin sivuilta.